Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 15 oktober 2011

Tant? Nä..eller ja!

Jag har då tyckt att det bara är tanter som handlar matvaror i tygkassar och har vaxduk på borden. Men nu är det ju så att man kan ju ändra sig, eller? I dag handlar jag i tygkassar och har vaxduk på mitt bord. Hur kom det sig att jag redan är tant? Jo, tygkassar är himla bra då det inte går i sönder så fort man fyller dem. Vaxduken, ja den har jag ju alltid sett som rutig eller prickig glansig duk som prytt bord hos äldre människor. Hmm, ja nu är jag ju även där! Fast om jag får säga det så är jag "en modern tant" med textil vaxduk. Den är inte bara praktisk utan helt ok också.Just den som pryder köksbordet för tillfället är ljusgrå och man kan lura sig och tro att det är en helt vanlig duk. Jag tycker att det är helt ok att vara tant och jag är lite speciell, eftersom jag är den enda på Östan ;-)
För att pryda till det så har jag lagt en vanlig löpare ovanpå.

I dag fick bordet en extra kick.
Grillad kalvskiva, ugnsbakad potatis, pepparsås, vitlöksstekta
champinjoner och färgen från morrot och färsk broccoli.




Vinke, vink...

Inga kommentarer: