Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


måndag 10 oktober 2011

Kvällspromenad längst Lelång.

Tidigare i kväll tog jag mig en tur med Iza, Vendel och Torbjörn runt Långenäset. Iza studsade på som en liten hare och fann givetvis intressanta spår längst vägen. Ongane traskade sig fram genom "jungeln" på jôle med lätta steg, medan jag (hmm..) klev som en förvirrad älg. Det är inte så lätt att gå på ett jôle som inte slås eller plöjs. Dålda gropar och  vattenhål finns det gott om. Det är sådana här tillfällen det är extra bra att man inte har grannar som får uppleva "roliga timmen".
Om ni kikar på nedanstående bild ser ni en mur, där bedrevs det ett tegelbruk på slutet av 1800-talet. Man skeppade teglet på båt ner till Bengtsfors och vidare därifrån. Kul tycker jag med lite historia från "mitt kvarter".
Tjingeling på er grabbar!
Hej å hå!
Ankorna var också ute på en kvällstur i Lelång.

Vinke, vink...

Inga kommentarer: