Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


söndag 23 oktober 2011

Söndagsstök!

Jo visst hörre ni. I dag har det varit en stökig dag, med söndagsstök. Morgonen började med köttbulls stekning, laga älggryta, koka älgfond och koka mustig köttfärssoppa. Där i mellan fixade jag håret på Mr Birger. Nu i kväll är all matlagning klar utom fonden, den står fortfarande och puttrar så troligen blir det ingen kvällsmat på mig i dag när jag har blivit mätt på all matos under dagen (kanske kan det också bero på tårtan som Fru Krainskij bjöd på tidigare?). Hönorna och ankorna fick sin kvällsmat för en stund sedan och gises vad det glôfsa i sig av tårtan som blev över. Jag själv fick behärska mig när jag åt den, man kan ju inte bete sig hur som helst bland fôlk ;-)Iza och Gullan har ocskå haft det bra i matväg nu kring älgjakten. De mumsar i sig älgkött och Iza gnager på älgben som hon är mkt stolt över att hon har. Getterna får manju inte glömma när de andra fått godsaker. Stegade dit i dag och gav dem småbrö som var för gammla och slurp så va de med nöjda.


Bo-Ko och klubba är räddningen vid klippningen.

Efter middagen bjöd Mia på denna läckra tårta. Den var lika
njutbar att äta som att se på. Tack för det och besöket i dag "Varksingane".

Vinke, vink...

Inga kommentarer: