Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


måndag 10 oktober 2011

Det är i Bråtnäs det händer!

Vecka 41 är veckan då det är årets happening i Bråtnäs (förutom midsommarfirandet här på Östan då) för det är då älgjkten hägrar. Bråtnäs fylls med massor av folk och massor av bilar och trafiken på vår väg ökar radikalt. Oftast är det två eventuellt tre olika bilar som kör här på vägen och varannan vecka kommer ju sopbilen så det blir väl fyra totalt. Men denna vecka är det upp i mot 30 olika bilar så ni kan förstå vilken "motorväg" vi har nu. Man möter gubbarna och den enda damen med ett gott och stort leende. Ett uttryck som beskriver hur trevligt de har och att förväntningarna är stora. Härligt att se så avslappnade och lyckliga folk. Själv så har jag alltid min "slapparvecka" under älglovet. Jag spenderar tiden med gossarna och knopen blir inte alls många. Denna underbara vecka är behövlig för att ladda batterierna. I kväll skall jag lyssna på spraket i från vedspisen och vila mina ögon på min alldeles egna jägare. Vi får se vad han kommer att jaga i kväll!
Man glädjs av att det leker ongar på jôle igen. Det är ca 60år
sedan 10åringar gjorde det sist. 

Vinke, vink...

Inga kommentarer: