Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


söndag 9 oktober 2011

Jag kan själv!

Jag är ju sådan att jag gör det mesta själv. Man säger att man blir som man umgås och det vill jag verkligen påpeka att det stämmer. Min guube han gör ALLT själv. Bygger vägskrapa, själv, går det i sönder något redskap till traktoren fixar han det,själv. Han lagar sina sandaler,själv, byter tak på huset,själv, svetsar saker som gått sönder,själv. Det är sådanna där vardagssysslor som måste fixas som han greppar tag i och ordnar på "en grisblink". Han tar inte till något extra utan grejar med de sakerna han har.

I dag skulle jag vara duktig och steka hamburgare och det är ju super enkelt, trodde jag ja! När jag bakar, lagar mat, saftar/syltar mm så har jag inga specialare till redskap utan jag använder mig av det jag har och inga krussiduller- tills i dag. Visst vet ni. För ett tag sedan köpte jag en hamburgepress och tyckte då att det skulle bli kanoners ända tills i dag. Väl vid spisen så fungerade den inte alls, så som jag ville. Hmm... greppade då tag i färsen och gjorde gamla hedliga burgare och visst, jag klarade mig själv! Jag är ingen människa som skall ha massa saker hit och dit och det blev det ett tydligt tecken på i dag. Nu vet jag ocskå att jag klarar mig själv ;-)

Vinke, vink...

Inga kommentarer: