Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


söndag 6 juli 2008

En regnig söndag


Då var det min tur att hänga med i svängarna, alltså det här med bloggandet. Vi får väl se om jag klarar mig igenom detta med att hålla bloggen uppdaterad (kan finnas en risk att den blir bortglömd då och då).

I dag denna regniga söndag så började min dag med att jag vaknade av att Vendel babblade för fulla muggar med nappen i mun, klockan var då 06:22. Magnus gav honom frukost medan jag låg kvar i sängen en stund för att samla krafter till att "bake kake". När det var klart var det dags för 11-kaffe och lägligt nog kom min far och svåger, på släpet till bilen hade de med sig Vendels lekstuga som min far har snickrat i hop. Tyvärrr så har det inte varit det bästa vädret i dag för att spendera tid utanför dörren eftersom det har spöregnat, men lekstugan lastades av och väntar nu på att bli använd.
Dagen har tickat på i en ganska lugn takt, under kvällen så slutade det att regna, för ett litet tag, så vi passade då på att ta en tur i skogen med (nästan) hela familjen. Magnus, Vendel, Iza och jag. Vi invigde den nya bärstolen/ryggsäcken och vår gosse trivdes gott bak på pappas rygg och vi passade på att äta lite blåbär, hallon och smultron där ute i skogen. Mumms!

Vinke vink...

Inga kommentarer: