Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


måndag 7 juli 2008

En mkt trevlig start på veckan!

I dag vaknade Vendel 06:30 och var pigg som en "Môrt", men det var ju inte hans mamma så jag beslöt mig för att stiga upp ur sängen och hämta honom. Vi kosade en stund i min säng och gissa om det var gôtt att få ligga ett litet tag till.

Efter frukosten så tog vi den dagliga promenaden med Iza och Ragge. Det är ju så att han då och då följer med oss när vi stegar i väg. Han tröttnar ganska snart och jamlar och säger "mjam, mjaaam, mjauuuuu" och sedan sätter han sig ner och blickar mot oss, som är en bit framför. Det han säger är att "Nu är ni för långt hemifrån, kom till baks". När han inser att vi fortsätter vår promenad knallar han efter och upprepar sitt jamlande med jämna mellanrum. Det är ju inte alltid så att man kan njuta av promenaden när Ragge är med, när man hör hans klagan samt se till att han inte blir påkörd. Tänk vad bra det hade varit om han kunde stanna hemma i stället, att han aldrig lär sig att det är samma visa varje gång han följer med.

När vi kom hem fick vi besök av mina kusiner och deras mamma och det var mkt trevligt. När Vendel fick se dem sken han upp som en sol och började leka med dem direkt, gissa om han blev på gôtt humör ;-)

Nu har de åkte hem efter några timmars busande och fikande (förståss) och min lilla gose pôjk sussar i vagnen ute på trappan. Själv så skall jag fixa middag så vi kan äta när han vaknar, i dag blir det köttfärslimpa med potatis, mmm...

Här sitter de och bygger torn i Vendels rum










Vinke vink...

1 kommentar:

Marie sa...

Så nu har du oxå börjat att blogga! Det är så kul att läsa andras bloggar tycker jag.. Vi ses på torsdag! Tjoflöjt!