Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


tisdag 15 juli 2008

Blöta skor....

Dagen har börjat bra, vädret var skapligt och ett gott humör hjälpte till (inte svårt efter gårdagens kalas på "Varke"). Jag bestämde mig för att ta en tur till "Hôlmen" med Iza så hon kunde få springa av sig. När Vendel tog sin fm. lur satte jag Magnus på dubbelarbete, han fick ha koll på Vendel och samtidigt greja med ladugården.

Därefter tog Iza och jag en båttur, hon visste vad som väntade så gissa om hon var glad. Väl framme hoppade hon i land och jag därefter. Självklart trodde jag att jag var lika smidig som henne, men icke...plums! Där stod jag med ena skon i vattnet, mmm mysigt med vatten som sipprar mellan tårna. Mitt obehag löste sig ganska snart, för när jag skulle ta kort strax därefter plumsade jag i med min andra fot och då var det ju jämnställt.

Efter en stund for vi hem och fixade lunch, det blev egenproducerad färskpotatis (förståss) och nyfiskad "Vemme" (Siklöja).

















Fixning av ladugården


















En "hällristning" på Hôlmen, sedan -02


Vinke, vink...

1 kommentar:

Marie sa...

Vad gulligt att ni ristat in det.. Mysigt!!! Ert "ställe".. ;) Ses på torsdag!