Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


onsdag 25 februari 2009

Det blev en liten flicka till

Eftersom jag var krasslig i går så gick jag och kojsade mig redan vid 19-snåret, sov inte så mycket men fick vilat mig alla fall. Väcktes vid hav tio av ett stort leende, det var Magnus som hade goda nyheter, det hade blivit en killing till. Stjärna hade bara en liten stund innan Magnus kom fått Selma, hon var fortfarande blöt när han kikade in hos henne. Selma vill gärna vara nära mamma så det är lite svårt att få bra bilder på henne.


Lilla Selma




Både Gertrud och Stjärna med killingar är nu i ladugården i varsitt bås, där de har det lugnt och skönt.

Vinke, vink...

5 kommentarer:

Anonym sa...

vad fin hon är. vi kommer nog en sväng till helgen och kikar om vi och ni är friska.

Anonym sa...

Grattis till tillökning! Sötnosar ni har fått!

Marie sa...

Åhhh, gud vad söt!! Båda killingarna är ju så mysiga! :)

Anonym sa...

tack för den utsökta middagen och sällskapet igår.Killingarna var ju ursöta :-)

Mina sa...

Hej!
Grattis till allt smått! Så söta killingar det blev.
På djurparken har det blivit kaninungar. Snart blir det lamm och killingar. Hemma på gården närmar sig fölningar :-)

Mvh Ingela