Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


måndag 23 februari 2009

Timbeeeeer......

Med glatt humör traskade vi iväg till pappa i skogen idag, eller mamma gick, Birger låg och sov i vagnen och jag åkte pulka. Mamma hade mycket att hålla reda på eftersom Iza också var med och hon gick kopplad förstås. Vi hade med oss en termos med kaffe och några bullar som vi smaskade i oss när vi kom fram.

Efter det var det dags för mig att jobba lite. Jag hjälpte pappa med att fälla träd, pappa sågade och jag gjorde finischen med brytjärnet. Nu vet jag hur man fäller träd, men pappa säger att jag är för liten än att vara i skogen. Han tycker jag skall vänta några år innan jag följer med honom :-)


Jag var ju tvungen att prova pappas "hoggarhjälm"..



Jag blev ganska sliten av allt arbete och somnade på
vägen hem.






Här kan ni se hur det gick till ;-)

Vinke, vink...

5 kommentarer:

Marie sa...

Hahahaha, jag måste bara skratta när jag ser alla ställen Vendel somnar på.. Gud så söt! Colin skulle aldrig somna så! ;) Ha det så bra! Kram

Anonym sa...

oj.......ja det syns ju att han kommer att bli en redig skogshuggere när han blir större!
va gött det ser ut att va i skogen. Vi var på isen i lördags me Banten men fick bara 3 st abborre.Här är det nu full fart, Freja utmanar till kamp vid alla tillfälle med Jonas & Idun. Gissa om dom är lett den där stuttsande saken som springer framför deras ben HELA tiden :-) kramizar

Anonym sa...

ja ja jag vet... studsande

Anonym sa...

GRATTIS till den lille, Väntar med spänning på besked om det blir fler. Hoppas ni blir piggare så ni kan fota lite, så man får se underverket. Balder va inte så dum ändå, han visste vad han skulle göra.

Anonym sa...

Väntar med spänning på uppdatering om det nya underverket som det skvallrats om! ;) Kul!

Vilken redig liten skogshuggare ni har också! Sötis!