Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 7 mars 2009

Grattis Mamma!

I dag fyller mamma år och det har vi firat med att pappa och jag fixade frukost på morgonen. Därefter tog mamma, Iza, Birger och jag en promenad för att hämta tidningen. Pappa åkte då till den lokala badplatsen för att röja upp längst strandkanten, det var byalagsräff. Mamma, Birger och jag åkte dit efter en stund och kikade på när träden föll till marken och givetvis grillade vi korv också.


Mmm det är gôtt med kôrv!




Här är pappa in action!



Lite fler gubbar.

Tidigare under dagarna som gått har Amanda, Birger och jag varit på Öppna förskolan och busat av oss. Det var riktigt skoj att komma dit, för jag har inte varit där sedan strax före jul. Birger tog det med ro. Vi har också varit hos mormor och morfar, där byggde morfar och mamma en snötunnel, men jag kröp aldrig igenom det fick hundarna göra i stället.


Här är min bästa lillebror


Här har vi Zita


Måste ju också berätta att förra helgen var vi ute vid holmen och stekte raggmunkar i det underbara vintervädret. Det var himla gôtt att ligga i solskenet tillsammans med mamma.

Vinke, vink

Inga kommentarer: