Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


tisdag 31 januari 2012

Mot jlusare tider!

Visst märks det att ljuset fyller upp vår varadag längre nu än för en månad sedan. Det är himla gôtt när en far hem från jobbet och man ser vägen, husen, skogen och allt annat runt omkring. Helt plötsligt ser man "världen" och det ger en kick av energi och längtan efter vårvinden som blåser i håret. (Kanske därför jag drömde att Magnus och jag körde motorcykel i natt. Jag minns att jag satt bakom honom utan hjälm med fladdrande hår.) Gossarna tycks också tycka att det är ljusare tider och att det är dags att gå upp med tôppen. Birger vaknade 04.10 och Vendel 04.50 i dag. Gissa om denna dag blir låååång och att jag kommer ha två ongar som somnar i bilen på vägen hem från Blônske i dag. Ja då vet ni hur kvällen blir och nästa môra som vi skall upp tidigt igen.... That´s life!



Vinke, vink...

Inga kommentarer: