Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 4 februari 2012

Kardemummakaka och soppa!

I dag kan man säga att det var kallt ute. Minus 22 grader var det i morse när vi steg ur sängen. Gôtt att jag har en guube som eldar i pannan och vedspisen så vi har det varmt inne. Eftersom kallegradera höll mig inomhus så fyrade vi på vedspisen och då var det lika bra att baka. Farmor och farfar var på väg och lite nybakat till 11-kaffet är aldrig fel. Det fick bli kardemmummakaka ala Östan och när jag ändå stod vid spisen slängde jag i hop den goaste köttfärssoppan jag vet, Mustig älgfärssoppa. Har ni inte åte den så ska ni prova, den är kanon ;-)

Kakan är nästan bättre än lördagsgodis.
Särskilt till ny kokat kaffe!
Vinke, vink...

Inga kommentarer: