Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 7 januari 2012

Min kära mobil...

När man läser andras bloggar så är det många som lägger in sina inlägg direkt från mobilen, eller ska jag säga iPhone, iPad mm. Själv så sitter jag alltid vid datorn eftersom jag har en gammal hederlig mobiltelefon som jag älskar. Den är nu tre år och min fasa är att den skall lägga av. Erfarenheter säger mig att livslängden på mobiler är ej så lång och jag vill inte inskaffa mig "dessa moderniteter". Säkert bra och ha grej med många bra finesser och egenskaper, men inget för tanten här i skogen. Jag hyllar min mobil i dag eftersom den fortfarande är vid min sida ;-) 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej "tanten i skogen" och god fortsättning på det nya året!!
Jag kan bara instämma med vad du skriver ang mobiltelefoner, på jobbet sitter man och Wordfreuar eller vad det heter, med varandra på rasten och så sitter de mitt emot varandra, det du! Det goda samtalet mister man snart, huga!!Blir du och jag som kommer att sitta och njuta vid och på sjön.... och njuta av det VERKLIGA LIVET och ha det goda samtalet medan de andra sitter stumma och dumma och glor i Appar och poddar =))
SES och hörs muntligt under året!
Kram
Anne-Sofie

Livet på Östan sa...

Trevligt att höra att det finns fler tanter där ute ;-)
Jag ser fram emot dessa samtal, gärna snart. Ha det gôtt!

Ragnhild sa...

Tant her også, helt klart! Har hatt "ny mobil" i et år nå. Med både pekskjerm og tastatur. Men er fortsatt ikke fornöyd. Savner min gamle, hederlige, gammeldagse mobil der det i stort sett gikk å ringe og sende sms ;)