Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


fredag 20 januari 2012

I matematikens Bengtsfors

I dag blev det inget badhus för vår del. Jag har varit i Bengtsfors på Mattesmedjan och återupplivat en del matematik kunskaper från lärarutbildningen och givet vis lärt mig nya saker. Sten Rydh är ett mattesnille och vet verkligen vad han pratar på. Jag rekommenderar hans kurser starkt för er som vill få en piff i matematiktänket. Under somrarna brukar han ha sommarkurser för barn (från 4år), men tyvärr inte i år. Vi här på Östan får ladda för sommaren 2013. På vägen hem efter hämtning av gossarna på förskolan tog vi vår fredagsstopp på Nya brukshandeln i Lennartsfors, bua som vi säger, och fyllde matvagnen med mat och fredagsmys. Jag hör hur ongane smaskar där inne i köket.

I môra bär det i väg söder ut för mig och flickorna, vi ska till Allingsås och lösa en mordgåta. Har väntat på detta sedan i mars i fjol så nu hoppas jag verkligen att det blir lika underhållande som jag har läst om. En resumé kommer efter helgen.

Vinke, vink...

Inga kommentarer: