Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


måndag 11 augusti 2008

Kaninfäktning

Phuu... har precis landat i stolen framför datorn. Är lite sliten av "träningspasset" den senaste timmen. Magnus och jag har haft kaninfäktning. Allt började i morse när jag såg att Lurvas var utanför buren och hoppade, Brunart var spårlöst försvunnen. Ja ha, antog att räven hade käkat upp den lille, men så i kväll fick jag se Brunart igrn och ååå så glad jag blev. Efter en långt pass med att försöka få tag på den lilla rackaren, lyckades vi. Nu är de båda tillbaks i buren.

Tidigare i dag var Vendel och jag i byn och handlade samt busade med kusin Amanda. Moster Cia fixade då en ny frilla på Vendel - TJUSIGT!!!

Vinke, vink...

1 kommentar:

Marie sa...

Mä, vi då? ;) haha.. Tack för idag! det var jättetrevligt! Ses!