Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


måndag 28 november 2011

Skogsarbetare i högklackat!

I går var systeryster och jag på tur. Vi var borta hela dagen och när man skall till sta'n så är det ju passligt att använda något av de massa par av skor som står i garderoben. Tog ett par med klack på, eftersom jag inte har det så ofta hemma på backen. Man kan ju säga att det är lite opassligt i exempelvis i gôret och hos hönera att använda klackskor.
När jag nästan var hemma, si så där 2km kvar, låg det en björk i vägen. Slängde mig på luren och ringde Magnus. Svaret jag fick var: De ligger e öx i bagagen, jag lägger ongar! Fram med öxa och kliva ner i diket längst vägräcket i nordlig vind och vajande träd i nacken. Hogg, hogg så var trädet av! Eller ja, inte så fort, men öxa som guuben har är en himla bra klyvöx. Slit å släng med att dra bort Björka från vägen och fenito! Väl hemma möttes jag av min prins, men fick inte vila mina ögon på honom värst länge innan strömmen gick. Så då var det bara natti , natti som gällde ;-)


Vinke, vink...

Inga kommentarer: