Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 24 september 2011

Skepp å håj!

I dag har vi varit till Öa en sväng. Vi tog eka och puttrade dit, allihop. Iza var kapten och var bestämd redan från början vad hon skulle fördriva tiden med i skogen. Hon brukar alltid hålla det hon lovar och det gjorde hon även idag. Det blev jakt som gossarna och jag kunde följa på håll, eller ja vid brasan där maten och kaffet fanns. Pannkakor och mjölk sitter ju aldrig fel, särskilt inte när man är i skogen. Innan vi puttrade hemåt plockade Magnus och gossarna svamp som nu ligger å lyser på bänken. Själv passade jag då på att låta solen lysa på mig en stund där jag låg och tog igen mig på bergshällen.





Vinke, vink...

Inga kommentarer: