Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


söndag 4 september 2011

Lingon, pip, pip å kvack, kvack!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen och om ni som läsare undrar om jag slutat så Nej. Jag har bara inte haft tid. Arbetet kräver sin tid och där också familjen. Vi har gjort massa bus sedan sist jag skrev har bara inte haft tiden till det. Har nu "tagit mig i kragen" och skrivit lite nytt. Förutom det vanliga "Svensson livet" så har vi varit på Ed, metat, fått tillökning på farmen bla Tjuren som Vendel döpte get gossen till. I dag har jag kokat lingonsylt utav de bär vi plockade i går. Måste säga att vi har otroliga gossar som kämpade med att gå upp på "Hôjevarn". Det är inte särskilt långt att gå, kanske 1,5 km enkelväg, men det är bratt. Gises vad man blir sleten efter den lååånga uppförsbacken innan man är på toppen. Väl uppe på höjden har man otrolig utsikt över Le lång och Bråtnäs. Nog om det, är himla gla att ongane kämpade på och inte gnällde ;-)
Lingon plockning uppe på "Hôjevarn"
Vitnos med sina fyra ällingar
Tant Brun med sina fem kycklingar

Vinke, vink...

Inga kommentarer: