Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


torsdag 18 september 2008

Tillökning igen :-)

Dagen började tidigt då strålkastarna från Mias bil lyste in i köken kl. 05:55. Själv hade jag inte kommit så långt, så jag fick snabba mig (försökte i allafall, men är inte så duktig på det) vi kom i väg 06.30 och styrde mot Mössebergs djurpark i Falköping.

Efter en kik på djurparken och en kopp kaffe styrde vi hemåt med tre Afrikanska dvärggetter. Resan gick väldigt bra och getterna var lugna, men fundersamma. Visst släppte de små"knortar", men vad spelade det för roll ;-)

Nu när mörkret har fallit på så ligger de i sitt hus i hagen och kosar. Jag hoppas verkligen att de kommer att trivas, kanske ännu mer i morgon då de kommer att få herr besök.

Om ni undrar så har vi namnget(t) dem (hi, hi). Den svarta killingen heter Stjärna, den bruna heter Lille-Mor och mamman heter Gertrud.

Vinke, vink...

3 kommentarer:

Marie sa...

Nu behöver vi inte åka så långt för att åka på zoo.. hahaha.. ;) Nejdå det är kul med djur och skulle jag bo som ni så skulle jag nog oxå ha enmassa djur! :) Får komma och titta på alla tillökningar snart.. Kramiz

Villa Nystuga sa...

Håller med Marie. Ni har ju snart ett helt mini-zoo hos er. Katter, hund, kaniner och nu getter. Fast det är faktiskt väldigt mysigt. Vi hoppas på att kika ner under helgen igen och se bocken med de berömda två ;)
Kram och god natt

Anonym sa...

nu vet vi vad eran bock skall heta
Balders-Balle :-)