Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 27 september 2008

Bockarna i Bråtnäs

I går fredag var vi på öppna förskolan tillsammans med Amanda och Jan-Erik. Vi busade och lekte hela tiden fram till kl. 12, gissa om jag var trött och mamma som "bara skulle först" innan vi åkte hem.









I morse när vi steg upp började vi med en lång frukost, därefter gick pappa och meckade med grävmaskinen. Vi elva var det dags för kaffe så vi gick det med en kanna och satt ute och fikade. Pappa var färdig när vi kom så efter kaffet började pappa att göra en större hage till getterna, mamma städade källaren och jag låg och snosade i vagnen.
Efter middagen gick vi alla ut till getterna för att inviga den nya hagen å-håj vad de blev glada för det gröna gräset, mums.... Nu har vi precis kommit in vi hjälpte pappa att köra in lite ved, men jag är så trött och vill kosa lite innan jag lägger mig. Nu skall jag äta kvällsmat och ta kvällen. Natti, natti...








På stenen har vi bockarna i Bråtnäs...

2 kommentarer:

Marie sa...

åh,det låter härligt med fika ute i naturen.. Själv har man jobbat och stressat hela helgen.. :( Men man får nog följa er och ta en måltid ute i den sköna naturen nån dag.. Så avslappnande.. Ses!

Anonym sa...

gött och se att våran föredetting ser så glad ut:-) skulle ha en sån sten här oxå! rena paradiset för sådana bergsklättrare.tänk när vendel blir så stor att han klarar kappklättra med alla killingar. Här har stefan varit ute i sjön med grävarn och grävt ner vattenslangen. Och vi har fått en rejäl dos av förkylning. ha de gött vi hörs