Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


fredag 11 september 2015

Härliga, härliga höst!

I går var det dags för Skoljoggen för gossarna.
Med springskor, liten fika packe och gott humör
såg de fram emot en dag på Långevi.
Själv tog jag mig en tur till öa med hundarna. Gott
för dem att springa av sig och använda nosen, lite
extra så där mitt i veckan.
Terrängen är varierande och
trevlig att gå i. Tyst och lugnt
med endast fågelkvitter som
bakgrundsljud (och en flåsande
labbe förståss, för de kan ju inte
va tysta...).

Jag valde att gå längst strandlinjen,
Eftersom det var helt stilla
och rofullt på sjön.
Öa är inte så stor, ca 80ha och 2km lång. Jag traskade på från sydspetsen till den nordligaste 
för att sitta en stund på norraste näbben som vetter upp mot Lennartsfors. Vyn som mötte mig var denna. Helt fantastiskt! 


Vinke, vink... 








  

Inga kommentarer: