Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 26 september 2015

Fågelkvitter, Illustreradvetenskap och donka donka!

Lördag förmiddag och strålande sol. Magnus och Ayla är ute på jakt, Bonnie och jag sitter på trampen och njuter av Svalornas och Sädesärlans sista fågelsång. Gossarna myser inne efter en dag hos mormor och morfar samt ett besök på simhallen i Årjäng. Alla myser vi för att det är helg.
 
Sädesärlan kvittrar ljuvligt då hon spanar ut över
Östans vyer.
 
 
Birger svänger loss till "Kopparbärs skivorna" och
Magnus Uggla. Gott att se musiksmaken följer
generna :-)
 
Jag lyssnade själv på Uggla när jag var 7år. Uggla var redan då en favorit. Fick mitt första kassettband av farbror Tomas. "Magnus Uggla 88" stod det på
etiketten.Musiken strömmade då ut genom min kassetbandspelare.
Vad jag kommer i håg så var volymen oftast på max,
jag sjöng med och dansade glatt.
I dag är det Birger som tagit över den rollen.
Han spelar högt, sjunger med och dansar glatt!
 

 
Vendel gillar också musik, tjo och tjim. Han tycker
också om att läsa, mycket. Medan Birger studsar runt
läser Vendel om apmänniskan i Illustrerad vetenskap.
 
Vinke, vink...
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: