Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


måndag 26 december 2011

Julaftons morgon

Efter hogginga vid "Hunnödden" så frågade jag guuben om han hade någon öxa över som jag skulle kunna ha i min bil. Det tog inte länge förrän han satt i källaren och fixade till en. Delarna  till öxa har Magnus farfar en gång haft. Magnus formade och slipade till dem och därefter satte han i hop delaran till just min öx.  När klockan slagit strax efter 24 till julafton så kom han uppsmygnas från källaren med den färdiga produkten. Det är helt perfekt!
Lägg till bildtext
Nästa år kanske jag kan ta med gôssane
till skogen för att hämta gran.
Det blev Magnus uppgift i år. Vendel
och Birger valde och klädde sin egen gran.
Vinke, vink...

Inga kommentarer: