Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


torsdag 7 oktober 2010

En liten stund för mig själv..

..tar jag mig tid till och trippar ner i källaren. Där plockar jag fram färgburken och penseln samt mitt lilla projekt och börjar måla. Jag målar ett mindre slagbord som Magnus och jag upptäckte i fjuse i ladugården för något år sedan, när vi städade där. Nu har projektet "soffbord" tagit fart och det är inte bara bara, eftersom jag aldrig har målat möbler tidigare. Bordet stod troligen i köket i det gamla huset här på Östan. Huset som rivdes då nuvarande hus var färdigtbyggt. Man kan se märken efter "köttkvarna" som Magnus sa på undersidan av bordsskivan. Efter att ha tagit bort den bruna färgen och därefter slipat började med att grundmåla. Kan nog bli ganska bra bara jag tar god tid på mig.


Till bordet är det en låda samt två slag sidor
på långsidorna. Sidorna är här bort tagna.




Andra kortsidan av bordet.



Grundmålningen är klar och om ni
undrar varför benen inte är målade
hela vägen, så skall de kapas.

Vinke, vink...

1 kommentar: