Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


söndag 19 april 2009

Hej, nu heter jag Birger!

På påskdagen 12 april firades mitt dop hemma på vår gård nere vid stranden. Brorsan hjälpte till med att hälla upp dopvattnet i från Lelång och nu heter jag Nils Birger. Som ni ser på bilden nedanför så var det fint väder och nästan vindstilla, det kunde inte bli mer perfekt. Ni ser också att Jan-E och moster är med framme hos mig och det för att de är mina faddrar, de läste så fint för mig att jag blev alldeles varm innanför klänningen. Efter dopet firades jag tillsammans med släkten och "nannyn"på byggdegården där det bjöds på mat och kaffe.




Här får jag mitt namn.


Jag tog mig en liten tupplur hos morfar
innan vi for vidare till byggdegården.




Här hjälper mamma, Vendel och Amanda
mig med att öppna presenter.

Vinke, vink...

P.S Mamma har lovat att lägga ut dopkortet när det är fixat ;-)

1 kommentar:

Villa Nystuga sa...

Hoppas motorsågen kommer till användning. Vendel kan säkert visa dig hur man gör :-)
Idag åker moster upp till Ludvika för sista gången så nu är det inte alls länge kvar tills vi kommer att ses jätteofta. Puss till mosters älsklingar!