Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


onsdag 14 december 2016

Lilla Niska!

Kärlek vid första ögonkastet. Det var där det nya
äventyret började, i Åmotsfors.
 
Familjens gosigaste vovvegos. Tolv valpar fanns
att gosa med hemma hos Kenneln Nordzen.
 

 
Väl hemma på Östan bäddade mor på en madrass
där hon låg och sov med vovvarna tre. Allt för att
jag skulle känna mig trygg och välkommen.
 
Visst var det lite "morr här bestämmer jag", innan
jag blev helt accepterad av Ayla och Bonnie.
Nu mera sover, äter och busar vi tillsammans
 
Mycket att lära sig...husse och matte säger att
jag inte får göra som jag vill!
Men om jag lyder ibland blir det jätte glada...
 
 

Sitta still kan jag, men då vill
jag gärna ha en liten kôrvbet.

Sitta i solväggen är härligt...
 
Springa i skogen är ännu härligare....
 
Vara nära Bonnie tycker jag mycket om.

Å groupie, ja matte är väl
inte så gôr bra på det!
 

 Vinke, vink...

Inga kommentarer: