Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


onsdag 28 mars 2012

Tvillingarna Lassie och Lexie

Sent i går kvällinga hörde vi ett brääääkande från gethagen. Ljudet var inget vanligt "Jag vill ha havre" bräk utan ett lite mer smärtsamt sådant. Jag traskade till hagen och satte mig ner i lugnan ro medan Lillemor fick sin lilla get Lassie. Jag ropade på gossarna och Vendel kom till mig och satte sig i mitt fång. När vi satt där så kom det ytterligare ett bräääk och plupp, så kom Lexie ut. Vi beskådade de nya liven och Lillemors modersinstinkter, snart var de torra och letade efter spenarna. I dag har vi sammanlagt fem getkillingar som studsar runt i vår hage ;-)
Lassie

Lexi
Vinke, vink...

Inga kommentarer: