Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


söndag 5 september 2010

Bara pappa & mamma...

.. har kosat sig denna helg. Eller ja kosat och kosat har vi gjort, men jag passade på att bli sjuk lagom till den barnfria helgen. Under fredag och lördag fm gjorde jag inte många knop, Magnus han fixade och dolade med det som stod på listan (bra jobbat). Fick ett ryck dock på eftermiddagen då vi betsade altangolvet som "skrek" efter underhåll. Det blev himla bra och framför allt så skyddar det golvet inför vintern. Med en god nattsömn vaknade jag i morse halv nio och undrade om jag fortfarande var sjuk eftersom jag sovit så länge? Eller var det för att tystnaden var total? Piggare var jag så det var ingen sjukling som låg där och såg förvånad ut. Utan det var tystnaden som fört mig genom den otroligt långa nattsömnen. Fick ett ryck efter frukost, eller kanske man kan kalla det brunchen, tankade gräsklipparen och slog gräs i några timmar, tvättade och städade. Därefter konstaterade jag att det är himla gôtt att vara i farten och inte "jäsa" för mycket. Efter två dagar med klister under fötterna så är jag på allerten igen och tycker att det är såååååååå underbart att barnen ligger i sin egen säng och snosar...

Vinke, vink...

P.S Måste ju givetvis tacka kära farmor och farfar för deras initiativ till att ha en helg för oss själva. Tack kära ni!

Inga kommentarer: