Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


torsdag 3 september 2009

"I bland sker det under"

Jo det är sant, jag ser det som ett under att jag tog fram symaskinen och sydde i ett klädesplagg. Vendel har tittat på mig och sagt att han också villa ha handskar när vi är ute och städar hos hönsen. Tyvärr så finns det inte så små handskar att få tag i som till två åringar, så det var bara en utväg-att sy!

Fixade ett par handskar (den minsta storleken) tog fram en sax och klippte fingertopparna, mätte och sydde. Det blev rätt ok, inget att ha på Nobel middagen, men hos hönorna är de super ;-)


Här har vi före och efter.



Titta mamma!


In action.


Tidigare i dag när vi tog en promenad till brevlådan var givetvis handskarna med. Man kan ju få andvändning av dem på vägen, man vet aldrig. Birger brydde sig inte så mkt om det, utan han tog en tupplur. Vi passade på att kika på Herr Snok som låg mitt i vägen, Fru syrsa som spelade sin musik, myrornas armé som arbetade och Mickel räv som hade varit på dass mitt i vägen. Det finns ju potta mamma!


Zzzzz...


Herr Snok.



Som alltid när vi är på promenad, tog vi med några
små buskar till getterna. Iza iaktog stillsamt.

Vinke, vink...

3 kommentarer:

Krainskij sa...

vad fina dom var:) det var en rejäl snok som solade sig på vägen. du har alltså lite sygener i dig du åxå. bara att börja mäta nu då, brudklänning nästa.......?

Livet på Östan sa...

ôôô, jag som trodde att ni redan var gifta :-)

Villa Nystuga sa...

Way to go Mia :D