Längst Lelångsstrand ligger vår gård Östan. En familjegård som vi nu har lagt vår anda på och tar hand om. Naturen och lugnet gör oss gott.
Vi är helt enkelt förälskade i livet på Östan!


lördag 3 januari 2009

Härliga vinter

Visst har det varit ett underbart väder i dag med temperaturen kring nollan och strålande sol. På förmiddagen var Magnus och Iza i skogen en sväng och då var vi inne och jag fick känna på hur det är att vara tvåbarns mor. Jag får nog ge den nya rollen några veckor innan jag blir varm i kläderna.
Efter lunch gick vi ut och åkte spark. Jag vet inte vad ni tycker, men att glida på isen är en speciell känsla som är nästan obeskrivlig. Varför åka på semester till syden när man kan ta en tur på sjön.

Efter middagen var det dags för ett bad, medan Birger och jag vilade. Ha det gott. Vinke, vink...

4 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Ni kanske ska ta patent på "Bråtnäsdynan" till sparken ;)
Kram

Anonym sa...

Stort grattis till tillökningen i familjen! :) Kul att ni mår bra. Han är riktigt söt Birger och stor för att ha kommit lite tidigt.
Hälsa familjen så gott. Jonas hälsar här borta. STOR KRAM!
//Johanna

Anonym sa...

Önskar Er alla i familjen en underbar fortsättning på det nya året.Det ser ut som Ni har det ljuvligt uppe i Bråtnäs med Era vackra söner.
ps badgossarna slår alla rekord i "gullighet"
Kram Anette

Anonym sa...

Men hej Jenny och resten av familjen! Grattis till tillökningen! Vi fick minsann ett vidarebef. mail från de stora klassernas rektor Nils Gustaf.

Jag får väl passa på och gratulera till bloggen också! Nu har jag läst igenom det mesta på den och inser vilket idylliskt liv Ni lever där "nere".

Du får gärna titta in på min blogg också om Du "har vägarna förbi"

http://inga.blogg.se

Ha det så gott nu med alla familjemedlemmar, nya och gamla!


Kramar från Inga M på Silbodalsskolan (om Du nu minns mig! :-)))